måndag 21 februari 2011

Ledig...

En hel ledig helg. Alla mina vänner med barn kommer att kräkas över detta inlägg. Jag har ärligt talat inte gjort ett skit. Målat lite. Gått en promenad med grannens hund. Handlat. Men annars har jag spenderat hela helgen i soffan iförd mjukisbyxor och en urtvättad tröja.

Fast jag behövde nog den här helgen. Det är mycket nytt att ta in på jobbet. Nya människor att lära känna, nya adresser att hitta till, nya rutiner att lära sig. Och så så detta hus. Har redan packat allt. I huvudet. Och tapetserat om i hallen. Och tagit bussen från Ursviken till jobbet. Jag skulle vilja vara mer som Åsa. Som glömmer att betala parkeringen i Brinken och verkligen lever i nuet.

Nåja, är på god väg iallafall. Jag här ju lyckats glömma nycklar på lokalen och glömt ta med mig en telefon, osv.

Nä, ska nog ta och måla färdigt den där hyllan. Och kanske ta en promenad. Om jag ids. Lär ju ha springturen på jobbet ikväll, så motion blir jag inte utan;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar