måndag 11 april 2011

28 dagar...

...kvar. Egentligen. Fick ett mail av husägarna och vi kan börja köra prylar redan den 29:e april. Känns fortfarande overkligt, och det tror jag det kommer att göra ända tills vi fått in alla möbler och vi sätter oss ner i soffan och bara...njuter av att ha ett eget hus.

Men jag ska tala om att det är dyrt som attan att flytta till hus! Månadskostnaden blir ju självklart lite högre med lån, ränta, amortering och sådant. Men då tänker man inte på lagfarten (1,5%) av köpesumman, eventuell hyra av flyttransport, kostnad för eftersändning av post (430 spänn!), eventuellt flyttstäd 2500 spänn,(ja, jag vet att vi kunde gjort det själva, men det är riktigt skönt att leja bort det) och andra diverse omkostnader.

FÖR ATT INTE TALA OM ALLA PRYLAR MAN VILL HA!!! Jag vill just nu ha:

1. En handjagare.
2. En matsalsmöbel. Bord och 6 stolar, tack. Gärna i vitt. Eller ek.
3. En till uppsättning utemöbler. Också gärna i vitt.
4. En grill.
5. Cirka EN MILJARD inredningsprylar från 5 Rum, Mias lustgård och Kallholmen, alternativt fina loppisfynd att måla själv.
6. En trädgård. Det innefattar en massa torv, sten, grus, träd, buskar, perenner, och jord. Framförallt jord.
7. Gardiner.

En sak i taget var det. Börjar med att flytta in.

Tjing!

1 kommentar:

  1. Kan upplysa om att min älskade sambo också vill ha saker. Fast inte samma saker som jag. Han vill ha andra saker. Så vi får kompromissa. Har aldrig sagt att jag måste köpa allt detta. Bara att jag vill ha :-P

    SvaraRadera