torsdag 1 mars 2012

Livet återvänder

Idag är det den 1:a mars och det droppar från taket trots att solen lyser med sin frånvaro. Igår inledde jag officiellt våren genom att sätta fröer av Passionsblomma och plantera en lila krokus i morfars gamla kopparkärl som nu pryder köksbordet. Jag tog även min första springtur i mina nyinköpta skor och det var alldeles underbart härligt i eftermiddagssolen.

Jag inledde mitt nya liv i måndags, och jag har faktiskt skött mig i snart 4 dagar, dragit ner väsentligt på kolhydraterna, inget snask eller andra onyttigheter och börjat ut och röra på mig nu när det faktiskt känns härligt att gå ut och det inte är 35 minusgrader. Livet återvänder så sakteliga, och snart, snart kan jag sitta på altanen i solen och beundra grönskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar