tisdag 13 mars 2012

Vår i luften!

Solen har nu förgyllt min tillvaro i flera dagar, temperaturen ligger på plussidan allt som oftast under dagtid och snön börjar sakta men säkert tina bort.
Tyvärr innebär detta också ishalka, vilket resulterat i en ond axel. Borde nog kontakta en vårdcentral, men man kommer sig ju sällan för.
Huvudsaken är att jag kan gå långa promenader, och broddar måste ju vara den mest fantastiska uppfinningen! Jag och Mariann tog hundarna och gick till farmors stuga i Södra Sillskatan i lördags, helt underbart! och thank God för broddarna :-)

Jag har än så länge bara satt fröer av Passionsblomma, och de kommer, sakta men säkert, jag älskar att se det där lilla, lilla gröna komma upp ur jorden! Så småningom sätter jag också Orientvallmo, Atlasblomma och Luktärt, men det blir närmare våren. Har även köpt Sömntuta, sallad, morötter och lite annat smått och gott som jag sår direkt i jorden när det blir dags.

Som vanligt har jag högtflygande planer för våren, sommaren och hösten, och jag får nog som förra året lägga lite band på mig, i sommar ska jag försöka njuta så mycket som möjligt av det som redan finns...

Snart är det vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar