måndag 20 december 2010

4 dagar kvar...

...och jag har inte panik. Ja, kanske över kontoutdraget då. Och eftersom man jobbar åt kommunen, blir det inte en spänn förrän om en vecka. Kanske lika bra det. Då räcker pengarna längre i januari.

Jag har alltid älskat julen. Musiken, pysslet, stämningen, dofterna. Det är såklart inte samma sak när man inte bor hemma hos mamma och pappa. Jag minns då min farmor bodde i Finland, och kom hem över julen. När mamma och pappa körde igång den årliga skattjakten för oss barn på julaftonsmorgon efter mysfrukosten, satt farmor alltid i trappen och tittade på oss med rent mys i blicken.

Det var tider. Mysfrukosten och skattjakten är alltid ett stående inslag på julaftonsmorgon. Liksom ett Älvsbyhus fullt med folk, mat och julmusik under hela dagen. Jag älskar min stora, härliga familj. Och jag älskar de här högtiderna då vi får vara tillsammans allihopa och bara tycka om varandra.

Nä, jag har inte panik. Jag bara njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar