lördag 3 december 2011

Up to date...

3:e december och fortfarande ingen snö. Mörker, mörker och mörker, och folk som inte har hovet att använda reflexer ens en gång. Inte utan att man funderar om de är rädd om livet?
Mitt i denna mörka bedrövelse finns ändå ljusglimtar att se fram emot.
I dag ska vi iväg på Boda Borg (där jag inte varit sedan i mars) och fira svärfar som fyller pensionär, är taggad till tusen och ska kicka allas ass!

Och på måndag väntar min och Smarrans årliga Umeå-tripp; Mias Lustgård, Lagerhaus, Panduro, here we come! Men framförallt; Skokanonen och nya SNOWJOGGOR!
Nästa lördag bär det dessutom av norrut med gubbens jobb; mat, julshow och umgänge med bästa Therese och Markus :-)

Sen är det ju alla mysiga julbak, granen ska kläs, julmarknader överallt, julkonserter jag aldrig kommer att gå på, men det känns mysigt ändå. Och rätt vad det är, så är det julafton och man får äta hur mycket onyttigheter som helst i typ en vecka.

Jag njuter av alla ljus i hus och på gårdar, måste säga att folk i allmänhet är riktigt duktiga på att lysa upp tillvaron! Själv har jag insett att jag nog måste införskaffa en transformator till nästa år, lite jobbigt att ha sladdar och uttag överallt, grenuttag på grenuttagen och snart klappar väl hela elsystemet ihop...

December är ändå en underbar månad...även utan snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar