måndag 6 oktober 2014

Märkligt...

...att jag blivit så duktig på att ta tag i saker trots att jag är mer knäckt än någonsin. Eller kanske just därför. För att jag känner att jag inte mår bra och att jag behöver göra något åt det.
Jag har fått tid för provtagning på onsdag 9:45 och en läkartid nästa måndag kl. 14. Jag hoppas nästan att det är hypotyreos eller motsatsen, så jag har svart på vitt att något är fel. Tänk om det inte visar någonting? Vad gör jag då? Ska jag måsta börja äta stämningshöjande igen eller bara leva med att må såhär? Höstdepp kan det ju vara förstås, men jag tycker att jag har lite för många fysiska symtom för det. Fast vad vet jag. Jag är ju ingen läkare.

Att jag är arbetsless, det vet jag iallafall. Nytt möte med yrkesvägledaren den 17:e, och tills dess läsa på lite om yrken, fundera vilka krav jag har på en utbildning osv. Yrkeskompassen visade att jag skulle arbeta med hälsa och friskvård, data och it, natur och miljövård. Jag instämmer.

Idag får jag iallafall vara hemma med min lilla älskling, men det är klart att jag skulle önska att jag fick vara ledig två dagar efter en sjukt jobbig tredagars arbetshelg. Jag gäspade hela dagen igår! Aldrig varit så trött någonsin på jobbet!
Tack och lov ledig nästa helg och inte så många jobbarkvällar framför mig.

Ska ta och väcka den lilla damen nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar