tisdag 2 december 2014

Barn för utlåning på obestämd tid.

Hon kan inte vara i ett annat rum än jag, ska springa runt fötterna vad jag än gör, slänger sig på golvet och storflännar så fort hon inte får som hon vill, ska pilla på allt, tjatar om "baba" (se babblarna på min mobil) och är allmänt jobbig. Det är så trist att det ska vara såhär då vi för en gångs skull får vara hemma och pyssla på.

Trolldeg och rita löns inte, efter fem minuter är hon less och klättrar bara upp och ner från stolen och kletar/ritar överallt. Ute är det blött, mulet och äckligt och vi har ingen bil idag så vi kan åka och gangstra hos mormor heller. Idag funkar inte ens tv:n för att underhålla henne.

Suck. Till råga på allt är det den jobbigaste veckan i månaden, eller så är det just därför jag upplever den här dagen så hopplös.

Nåja, mamma kommer en sväng efter lunch, får se om det blir pepparkaksbak eller utevistelse. Jag ska iallafall passa på att sova när Alice sover, så jag kanske orkar jobba ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar