onsdag 19 november 2014

Rullar på

Jag har egentligen inte så mycket att skriva om, men känner att jag ändå vill upprätthålla bloggen lite.

Just nu har jag en svacka i träningen igen. Jag känner mig otymplig och plufsig, och jag längtar så mycket efter att börja styrketräna. Är tämligen less på att motionscykla inomhus, det där med variation, det känns som min grej. Jag skulle behöva planera och lägga upp träningen på ett hållbart sätt, så jag inte tappar motivationen direkt.

3 dagar i veckan; en dag armar och axlar, en dag ben och rumpa och en dag mage och rygg. Mäta mig istället för att väga. Inte målvikt - målkänsla. Drömmen vore att komma under 80 cm i midjan. Och känna mig stark!
Jag har önskat mig Olgas bok "Styrka för kvinnor " i julklapp, och fram tills dess kanske jag motiverat mig själv nog att köra igång.

På jobbet flyter det på, har fått lite mer utmaningar, vilket jag känner både stimulerar och utvecklar mig. Jag borde börja plugga till högskoleprovet snart. Men den motivationen finns inte riktigt heller där. We'll see.

Alice hon pratar och pratar, vi fattar inte en tredjedel, men hon verkar nöjd ändå ;-) Hon lär sig något nytt varje dag, det senaste är att slänga sig på golvet när hon inte får som hon vill :-) Älskar att få vara hemma med henne då jag jobbat flera dagar i sträck. Hon är verkligen det mest fantastiska vi gjort <3

Nu är det nog läggdags, imorgon har vi en hel dag att fördriva ihop, jag och lillhjärtat :-) Får se vad vi hittar på för bus ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar