måndag 4 juli 2011

Projekt "Pil" färdigt!

Tänk att man kan bli så nöjd och att det kan gå så smidigt! Åkte till Granngården i morse och inhandlade 2 säckar á 80 liter toppbark (man kan säkert använda vanlig täckbark också) och satte igång.
Det första jag gjorde var att gräva upp tuvorna med Silverarv ur rabatterna, la dem i en skottkärra med vatten och rensade ur allt ogräs. Geggigt och urtråkigt, men det måste göras.

Sedan lade jag ut markduken som jag klippt till runt trädet och gjorde snitt i den där jag tänkte ha växterna.
Jag fyllde snitten med vanlig plantjord och satte ner Silverarven och Alpklematisen. Sedan var det bara att täcka allt med bark. Och det här blev slutresultatet!














Var tvungen att lägga in en bild på den vackra nejlikrosen och vad jag tror är en Malva av något slag...någon som vet? Vacker är den iallafall :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar