måndag 16 juni 2014

Vilodag.

Idag har vi varit hos min föräldrar, vi behövde hänga någonstans medan bilen var på verkstaden, och Alice älskar ju att vara hos mormor, så det blev perfekt! Tog med och gjorde kyckling och grönsaker i ugn till lunch, mamma lagar alltid mat åt alla andra, men idag fick vi skämma bort henne lite :-) Alice var morfars tjej idag, så roligt att hon äntligen insett att han inte är farlig :-P Vi hade en riktigt mysig dag!

Lite ändrade planer angående stubben; hosta och sockblomma trivs ju inte riktigt i soliga lägen, så vi får tänka om. Mamma har en superfin rosa grusnejlika, den klarar ett torrt och soligt läge. Det är en långsamväxande marktäckare, tror den blir bra runtomkring stubben. Återstår vad som ska stå på stubben. Tål att funderas på lite till.
Nu är det semester, och det märks. Minst 10 points för mycket idag. Jag måste försöka hitta motivationen att fortsätta äta bra, annars kommer motionen att rinna ut i sanden också. Idag har jag gett mig själv en vilodag. Fast jag egentligen hade velat ut och cykla eller jogga. Men det går hand i hand. Eftersom jag slarvat med maten idag, tänker jag liksom att det inte löns att träna heller. Helkorkat, för det är ju precis tvärtom.
Hoppas att jag kan stävja sötsuget hädanefter och hålla mig till mina 28 points per dag. Vill verkligen väga under 80 på fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar