söndag 9 november 2014

Jag hoppas

Att någon talar om för mig när jag uppför mig som ett miffo. När jag inte är mig själv eller av någon anledning är elak, orättvis eller yttrar mig om personer och deras förehavanden jag inte har att göra med.
Jag kan i ärlighetens namn säga att jag bryr mig för mycket om vad folk tycker om mig. Men bara om det är befogat.

Pratas det om mig för min personlighet, så fine, prata på.
Jag är jag och inte mycket jag kan göra åt det. Tyck att jag är korkad, socialt inkompetent och tar mitt jobb på för stort allvar. Gör det. Men gäller det hur jag sköter mitt jobb, att jag inte kan stå emot att haka på ibland, att jag slarvar ibland och tar för lång tid på mig. Så säg det till mig då. Så jag kan ändra det.

Det finns allt för många som pratar och som det pratas om. Hur vore det om vi istället pratar MED varandra? Respekterar, accepterar och tar vara på varandras olikheter och egenskaper.

Jag tycker att det är något alla skulle ta sig en funderare på. Även jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar