tisdag 5 juni 2012

Nya inköp!

Jag har härmed kommit till insikt. Det finns inte en möjlighet i världen att jag ska fortsätta skriva här om ALLT jag köper, införskaffar och förvärvar i växtväg! Fast det är ju kul, jag hade faktiskt glömt bort en del växter jag satte förra året, som jag blev påmind om när jag läste mina gamla inlägg här...så jag måste nog försöka :-)

I går drog iallafall mamma och jag iväg till Burmans för att inhandla jordgubbar åt mig, och Rosenskära åt henne.

Pyttsan.

Jag kom hem med:
12 jordgubbsplantor (2 sorter), 1 Silvernjurvinda, 1 Dahlia, 2 Lavendel, 1 planta körsbärstomat, 1 gräs av något slag, 1 Moonflower, 1 gurkplanta och 2 squashplantor.

Som vanligt. Jag BEHÖVDE verkligen en dahlia. Och lavendel. Och fasen vad kul det är att få plantera om i nya, snygga krukor, eller sätta ner i rabatten och under sommaren se allt växa till.
Jag har planterat dahlian och silvernjurvindan i min stora Lindebergskruka, men ställt den inne i inglasningen med fiberduk över tillsvidare, är lite rädd att det ska tvärbli frost, så den får stå där nån vecka. Sen får den komma ut på stora altanen och stå tillsammans med lavendeln som planterats i 2 zinkhinkar. Kommer att bli så snyggt!

Jag håller just nu på att snygga till alla rabattkanter en gång för alla, funderar på att avlägsna de 3 aklejorna som står mot altanstaketet, de är lite i vägen, för stora och fröar av sig så till den milda grad. Men, de får stå där så länge. Har andra projekt som är viktigare för tillfället :-)

Jag kan knappt bärga mig med att börja med den japanska, nu när aspen har rykt. Jag funderar på att börja så smått, typ plantera en murgröna som får klättra över stubben, köpa ett Björngräs och...nä. Nu får jag lugna mig. Måste vila också.

Det är ju snart semester :-P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar