onsdag 27 juni 2012

Jordärtskocka?

Men skrutt, jag har ju glömt att sätta jordärtskocka! Och var ska jag sätta den nu? Har ju morötter och squash fulla pallkrage 1 och kompost fulla pallkrage 2...och jordgubbar fulla pallkrage 3, den är helig! Kan man sätta jordärtskocka i kruka, tro? En stor kruka, då. Blomman blir ju som en hel solros stor! Vet inte hur sent man kan sätta den, vi ska ju bygga kompost under semestern, då blir en pallkrage ledig förvisso...men det blir ju först i mitten på juli...nåväl, annars får det vänta till nästa år!

Jag satte ju frön av Passionsblomma tidigt i februari, de är helt vilda nu, jag har 2 stycken över, om någon är intresserad? Syster och mor har fått varsin, en behåller jag själv, den bor i uterummet och trivs som...ja, en medelhavsväxt i en inglasning, helt enkelt :-P Den lär visst inte blomma första året, men om jag lyckas övervintra den bra, hoppas jag på blomning nästa år! Den är ju bara så häftig!

Förkylningen börjar ge vika, skulle bara våga annat då jag preppat mig med c-vitamin och faktiskt klarat av att hålla mig i skinnet. Så imorgon är det jag som går till jobbet lätt snorig men på benen iallafall.

Känner mig på bättre humör än på länge, trots att solen idag lyser med sin frånvaro och det blåser, och det är INTE för att jag nyss fått lön och den försvann till räkningar lika fort som den kom...det är för att jag nyss fått lön och det som är kvar jag hon handla trevliga saker för.

Jag och mina föräldrar drar nämligen till Piteå den 13 juli (då jag får semester, yay!) och fraterniserar med andra amatörer på Trädgårdsamatörernas kretsmöte. En hel helg med bara växter, växter och växter, kan man önska annat? Ska försöka ta miljarders bilder och komma hem med inte fullt så många växter, det är ju växtmarknad på söndagen, något fattig man kommer vara efter det... :-)

Bara 2,5 veckor kvar till semester, hoppas på badväder, för i sommar ska det tamejtusan badas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar