torsdag 14 juni 2012

Uppdatering och bilder!

Det händer så mycket i trädgården nu, man hinner knappt vara med. På vissa ställen tycker jag dock att det händer alldeles för långsamt. I min Hosta-rabatt, till exempel. Den ligger ju mot norr, i nästan konstant skugga förutom morgon och kväll, så nu först, har de börjat komma igång!

Var hos min kära mor idag och fick en bit av hennes vita finska ros, som stått i trädgården i alla tider, den är som en liten bit av min barndom. Ska bli så roligt att få ha den hos mig också! Återstår bara att lista ut var jag vill ha den.

Jag har även varit på Rydlinge och inhandlat en Rosenflockel, som så småningom ska få täcka soptunnorna. Tycker om att den drar till sig fjärilar också, det är en bonus! Jag har satt tre söta, ljusrosa aklejor tillsammans med den, också de hämtade från mamma, vad gjorde jag utan henne???

Morötterna har jag satt idag, hoppas de kommer upp! Och 2 squashplantor jag fått av mamma är i samma pallkrage, ska bli spännande att se om det blir något!

Här kommer ett gäng bilder!

Dahlia, Silvernjurvinda och Fjärilslavendel

Trollius (Kinesisk smörboll)

Närbild

Rabatt på tillväxt

Cornus Canadensis (Hönsbär)

Allium

Kaprifol

Akleja och Rosenflockel

Älskade Fotblad!

Hosta på uppgång!

"Trädgårdslandet"

Tillverkning av gödselvatten av brännnässlor

Stilleben i trädgården

1 kommentar:

  1. Så himla duktig du är =)

    Jag är sämst på det här med trädgård, jag försöker dock..men det är lite knepigt ibland när den enda blomman man kan namnet på är maskros och den behöver man inte ens ha gröna fingrar för och få och växa haha

    SvaraRadera