fredag 1 juni 2012

Bilder!

Här kommer lite bilder, som utlovat. Gropen är nu fylld, inte mycket för världen än, längtar till blomning!

Var hos mor min i söndags och hämtade hem diverse växter; Vintergröna, Spetsmössa, Tolvgudablomma och sticklingar av vitt vinbär. Måste ju fylla på, då jag upptäckte att min Astilbe 'Crispa' förmodligen trampats ihjäl eller torkat bort, för den ofinns i rabatten. :-(

Och häromdagen var det dags för en tur till Rydlinge, där detta fick följa med hem; Azalea 'Irene Koster', 3 st. vita Mossflox, 3 st. vita Löjtnantshjärtan, Röd solhatt 'Magnus', en stor vattenkanna och lite annat smått och gott!

Igår gav jag mig på rabatterna mot altanen, är grymt less på att ständigt plocka ogräs i dem, så nu blev det storröjning!

Mer bilder kommer sen!
Azalea 'Irene Koster' samt Mossflox

Koreansk plymspirea

Kungsängsliljor 



Spetsmössa

Kurilerkörs

Rosenpion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar