söndag 26 januari 2014

Minus på vågen :-)

Jag förtjänade det inte, då jag inte började äta vettigt förrän på måndag efter lunch. Men jag hade faktiskt gått ner 1 kilo på fredagmorgonen :-) Och jag har faktisk inte ansträngt mig avsevärt. Bara undvikit socker och dragit ner lite på portionerna och ökat på med lite mer grönsaker. Blev bara en promenad under veckan, då vi var lite krassliga.

I fredags unnade jag mig således både ett skrov och en chokladkaka. Tyvärr blev det en godispåse även igår. Hoppas det blir lättare att avstå en dag nästa helg. Det känns ändå som att jag har kontroll över det här, jag äter mer ordentligt på dagarna och blir då inte så sötsugen på kvällen. Egentligen var jag inte sugen igår. Men är man på Hemmakväll så är man :-)

Usch, det där måste jag lära mig av med!

Idag blir det kalas på Vindstigen, då Ida fyllt 16, ska försöka komma ihåg att låta bli slisket. För ibland slinker det ner av bara farten :-/

Vi provade att ge lillan Flutide bara på morgonen i förrgår. Hon var vaken och hostade halva natten :-/ Så vi fortsätter ge både morgon och kväll ett par dagar till. Vi ska på barnmottagningen den 6/2, får se vad de säger då. Känns ju som att det borde ge sig någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar