tisdag 29 juli 2014

Helt galna dagar

Det är som om jag aldrig varit borta från jobbet. Efter två heldagar är jag så trött i skallen att jag knappt hittar hem. Jo, det är sant! Missade två avfarter av två möjliga på väg hem från stan.
Jag ska fan inte jobba med det här. Jag är alldeles för omtänksam och mån om våra pensionärer för att det ska vara hälsosamt. För mig, alltså. Kommunledningen och jag har verkligen inte samma syn på den här verksamheten. Fast idag fick jag nog skylla mig själv lite.

Det var iallafall skönt att äta middag på stan med mina hjärtan och sedan strosa runt lite i butiker. Hittade äntligen ett par korta träningsbyxor som passade perfekt, såg sedan jag kommit hem att den var en herrmodell :-P
Tre par nya trosor fick också följa med hem och två linnen jag fyndade på JC. Alltihopa i storlek medium :-)

Jag orkade inte cykla igår, och idag känns det helt oöverkomligt, men jag cyklar iallafall överallt på jobbet och har hållt mig till pointsen, så jag hoppas på en liten viktnedgång på fredag. Imorgon ska jag cykla till mamma och pappa, bara 1,2 mil, men jag kan ta en liten omväg :-) Jag hoppas att jag kommer att ha orken att cykla på kvällarna även de dagar jag jobbar, men såhär i början är det tungt.

Nu ska jag ha lite kvalitetstid med Alle, imorgon är jag ledig, det blir en lugn dag med mys hos mamma på dagen och middag hos Louise och Rickard framåt aftonsidan :-) Det ska bli så trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar