måndag 4 augusti 2014

Men sov då!

Sitter utanför Alice's rum och hör henne surra och stöka på. Idag vaknade hon kl. 06:45, sov mellan 12:30-14, och nu har hon stökat på i sängen i snart 40 minuter. Jag insåg att hon nog blir mer störd av att jag sitter där inne, så jag gick ut. Hon grinade till tvärt, sen har hon bara surrat. Kanske dags att börja reglera dagsömnen lite. Hon tar ju fasen en timma att söva på kvällen! Särskilt nu då det är varmt. FÖR varmt.
Tänk om vi snart kan ge henne välling, pussa godnatt och gå ut så hon somnar själv. Vore underbart. Istället för att måsta sitta vid hennes säng och lägga ner henne varje gång hon sätter/ställer sig.

....

Ja, en timma tog det, när jag gick in igen så somnade hon nästan direkt. Lite tidigt än för självsomning, kanske. Hon har ju bara somnat i sin egen säng i mindre än två månader. Skynda långsamt, som det heter.

Ikväll har jag en kyl/frys/skafferitömmarkväll. Trötthet heter orsaken. Morgonen började obra, rök ihop med sambon och åkte till Byske sur som en citron. Väl där gick det bättre, syster med make dök upp, tyvärr blåste det och var faktiskt lite kyligt på stranden. Maten på Lanternan var inte riktigt vad jag förväntat mig heller.
Så ikväll hade jag behövt en storjävla godispåse. Fast jag egentligen borde sova istället för att tröttäta.

Så jag tror faktiskt att jag ska gå och betala ett par räkningar, sen marsch i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar