söndag 23 februari 2014

Äntligen bättre!

Det blev ett par tuffa dygn, men natten var den bästa på många månader. Alice somnade vid 19, vaknade till för lite mat och blöjbyte vid 23:45, sen sov både hon och vi i ett sträck till kl. 06:15. När vi vaknade var magsjukan som bortblåst.
Guld värt att få så lång sammanhängande sömn.

Nu börjar det klia i fingrarna, nu får jag äntligen sova på nätterna och har lite mer energi, så nu vill jag börja förbereda för våren! Än är det ju bara februari, men solen går över grannens hustak och det är inte utan att man får lite vårkänslor då det är plusgrader ute.
Pelargonerna är nedklippta och har fått den första, försiktiga gödselvattningen. Nästa helg hoppas jag hinna börja omplanteringen, det rör sig om 40-50 växter. Inklusive fyra typ svärmorstungor och två hibiskus.

Sen kan jag nog inte hålla mig från att sätta lite fröer, men bara luktärt. Och inte 40 frön, utan typ 10-15, kanske. De doftar så fantastiskt gott där de brukar klättra bredvid altanen.

Åh, vad jag längtar efter våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar