lördag 15 februari 2014

Grunnar...

...på hur vi ska få Alice att sluta äta på natten. Varje gång vi tänkt tanken, så har hon blivit sjuk igen. Och orken att ta striden har ibte funnits. Nu lider ju dessutom främst mamman av sömnbrist, så det känns som att det är dags.

Tänk att få sova en hel natt. Efter jag brakade ihop här för ett par veckor sedan, fick jag sova hela 6 timmar i sträck. Fantastiskt underbart. Nu är det sällan mer än 3 timmar per natt, men vi hjälps åt mer.

Tänkte prova ge vatten istället, men tveksamt om det funkar. Vi har bvc-besök på tisdag, Lena lär ju gnöla över nattätningen. Förr var det inte ett problem. Det är det nu. Jag vet bara inte hur jag ska lösa det. Förstår att det blir några jobbiga nätter innan man vänjt av henne och jag vet inte om jag orkar riktigt än.

Nu ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar