onsdag 21 januari 2015

Dygnsvänderi.

De här senaste nätternas brist på sömn, och därmed tupplurar under dagen för att orka stå ut med mig själv och lillan, har gjort allt annat än gott. Nu är det stört omöjligt att somna före tolvslaget. Förkylningen har börjat lämna min arma lekamen, lite tät än och torr i halsen, men jag känner mig hoppfull. På torsdag ska jag jobba. Men just nu vill jag bara somna.

Jag har faktiskt sockerfuskat lite i helgen. Fast i efterhand var njutningen inte så stor. Egentligen fanns inte suget där så farligt heller,  men det är som om det hör till att äta snask på helgen. Och det tänker jag göra i fortsättningen. Men bara en dag. Inte tre. Eller fem.

Nu laddar jag för att 360 ska öppna gym här i Ursviken i mars. Fram tills dess blir det hantlar och gymboll 3 ggr/vecka här hemma och 1 pass cardio. Samt att försöka gå mer på jobbet då det passar.
Jag älskar ju att styrketräna, och nu finns det verkligen inga ursäkter längre.

Snart har hela januari sprungit iväg, jag räknar med vår den 8/4, så snart är det bara två månader till våren! Det har redan blivit ljusare dagar och jag köper tulpaner i minut och parti :-)

På fredag vankas det utgång med härliga brudar, är supertaggad och hoppas att jag är pigg och fit for fight då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar