måndag 5 januari 2015

Men ta dig i kragen, kvinna!

Ibland blir jag så trött på mig själv och min lathet! Jag är så galet bekväm ibland att jag nästan får lite panik. Jag har inte ens en hel ungskock att skylla på.

Ikväll hade jag tänkt plugga till högskoleprovet. Eller träna. Eller måla i köket. Eller stöka bort julen. Eller nätshoppa. Kanske tillockmed två av sakerna. Planen var ju att Alice skulle somna typ 19:30. Hon somnade 20:10. Jag hann göra två avsnitt av högskoleprovet. Sen var det host och snörvel och "mamma tåmma". Älskade sötunge. Hon somnade igen ca 21:15. Jag hängde tvätt, tog lite kvällsfika och vips, här sitter jag i soffan och slösar bort flera minuter på att göra...
Ingenting.

Samtidigt blir jag lite arg på mig själv för att jag hela tiden kräver av mig själv att det ska göras saker. Det går väl an att låta saker förfalla då jag är ensam med Alice. Men då hon sover. Och jag har minst 2 timmar per kväll (då jag inte jobbar) att göra precis det som faller mig in. Jag tror väl att jag måste göra allt på samma gång. Om jag kunde göra nån grej och vara nöjd med att jag gjort den grejen.

Fritiden blir så sjukt viktig när man jobbar. Så viktig att jag blir stressad av att göra ingenting. Så nu ska jag vattna blommorna och klippa mina hibiskusar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar