onsdag 14 januari 2015

Framsteg!

Imorgon kommer rörmokaren, änteligen! Nya bänkskivan, diskhon och blandaren ska förhoppningsvis på plats, sen är det bara att sätta upp kaklet och måla färdigt taklisterna :-) Så skönt det ska bli när det är klart! Är lite i valet och kvalet om att byta beslag på skåp och lådor, har hittat snygga, men de passar liksom inte riktigt till utseendet på skåparna, och egentligen skulle de behöva bytas ut också och det finns det inte ekonomiskt utrymme för just nu. Så vi får se. Vi ska ju bo i huset några år till, är tanken ;-)

Peugeoten står i garaget med isärplockad vevhusventil, ska byta olja och filter då jag ändå håller på. Så skönt det är att kunna göra saker själv ibland, men skitig blir man. Särskilt då man har en bil som läcker olja lite här och var :-P Hoppas jag hinner klart innan måndag.

14 dagar utan socker. Det börjar faktiskt bli en vana att välja andra alternativ. Och vågen visar -2 kilo sedan 1/1. Längtar allra mest efter Hemmakvälls lösviktsgodis. Allt annat kan jag vara utan, men just det är verkligen min stora last. Jag kanske skulle ta fasta på det i fortsättningen. Att endast få äta Hemmakvälls godis, eftersom det är det jag uppskattar mest. Och bara få äta det en gång i veckan. Troligen kommer jag inte idas köra in till stan bara för det, så då blir det kanske mer sällan? Haha, trodde jag, ja. :-P

Nu ropar sängen på mig, blir fullt ös medvetslös imorgon på min lediga dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar