måndag 31 januari 2011

Slänga eller inte slänga?

Katching! Insåg just hur enormt mycket cash jag kommer att inbringa när jag börjar gå heltid igen! Nästan en hel industrilön...eller så har jag aldrig varit ett mattegeni. Återstår att se.
Well, är ju dags att börja spara nu, både för det ena och det andra, Barcelonaresan är faktiskt bara 3 månader bort och vi har en hel del andra planer som kommer att kräva sina slantar.

Har för övrigt införskaffat en ny säng. En Continentalsäng. Jag höll på att ramla ur den första morgonen, det är ju typ minst 2 meter ner till backen! Men skön är den. Har nog aldrig somnat så fort och sovit så bra.

Jag hade tänkt göra en insats i förrådet nere i källaren idag. Men insåg ganska fort att det kräver en släp. Och helst lite assistans av en sambo, som råkar befinna sig på jobbet. Så, det lämnar jag åt sitt öde.
Det är banne mig inte lätt att städa förråd. 90% av prylarna lär man aldrig använda igen, men det finns något som kallas affektionsvärde, och sådant som har affektionsvärde slänger man bara inte. Typ mina hästböcker. De är en del av min uppväxt och även om jag aldrig kommer att läsa dem igen och förmodligen aldrig kommer att få barn som är hästintresserade, så måste de få ha sin plats någonstans.
Eller typ alla prylar man fått av far-och morföräldrar som kanske var inne på 80-talet men inte nu, måste ju sparas för man vill ju ha det kvar nu när de är borta.

Nä, tar itu med förrådet när det vankas hus. Allt lär ju hamna på vindan och jag lär inte slänga nått ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar