lördag 1 januari 2011

Välkommen 2011!

Jag är inte en sån som avlägger nyårslöften, av den enkla anledningen att jag vet att jag aldrig kommer att hålla dem. Jag planerar hellre en bra tid i förväg, och börjar när jag känner mig redo. Förra året kände jag mig redo att tappa de sista 10 kilona typ i oktober, och sagt och gjort, 5 kilo är nu borta från min i överkant tilltagna kroppshydda.

Känns underbart. Tyvärr har den senaste månaden kantats av förkylning, magsjuka och förkylning igen, så motionen har fått ligga på is, och har det inte också blivit en och annan godispåse till filmen och lite för mycket julegott? Nåja, förutom en något snorig näsa, är jag åter på banan. Kan dock erkänna att energin tryter en aning, och lat har man blivit, men lite Rosenrot ska nog råda bot på detta.

Så, från och med måndag blir det dagliga promenader, inskrivning varje dag på ViktVäktarna och så småningom ett gymkort på Friskvårdskompaniet. Bara 5 kilo kvar nu!
-Ta inte i för mycket nu, Nena!
-Skulle jag? NÄÄÄÄÄ!

Jo, det skulle jag.

Nu har jag nedräkning, dels till min efterlängtade 6-dagarsledighet med start måndag kl. 15.00, dels till arbetsintervjun den 13/1. Jag längtar faktiskt.

Nu ropar sängen på mig, jobbar 7-17 imorgon, och jag är inte peppad på att försova mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar