torsdag 20 januari 2011

Tack, farbror Gud

Jag tror att farbror Gud hade en tanke bakom att förra året var ett av de värsta i mitt liv. Han utsatte mig för nästintill omänskliga prövningar och jag hade inte alls mycket till övers för Honom just då.
Det sägs ju att motgångar gör oss starkare, och jag har verkligen växt som människa. Jag förstår mig själv och min omgivning på ett annat sätt, och kan acceptera motgångarna som något som inte nödvändigtvis måste innebära vare sig min eller jordens undergång.

Jag möter det här nya året som en ny person. Det var nog Hans tanke bakom förra årets vedermödor. Och det här året kunde inte ha börjat bättre. Bekräftelsen jag fick i och med tjänsten på Norrböle var obetalbar. Jag fixade det alldeles själv! Och jag väntar med tillförsikt på vad det här året mer har att erbjuda.

Så, tack, farbror Gud, för att Du gav mig den här möjligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar