onsdag 12 juni 2013

Onsdag förmiddag...

Sitter faktiskt i soffan med en kopp kaffe såhär på blanka förmiddagen. Jag hann inte äta frukost innan lillan blev trött, och sen somnade hon helt själv i vagnen, (som f.ö står still! ) så vi sparar promenaden till efter lunch. Vill inte oriva henne nu när hon sover så gott.

Jag har tillockmed hunnit sitta vid datorn och göra månadens budget; vattenräkningen var helt galet hög! Men det ska väl märkas att jag varit hemma sedan slutet av januari, och att det tvättas en hel del mer sen lillan kom. Å andra sidan har el och fjärrvärme gått ner och vi har pausat Norran över sommaren så det går på ett ut.

Idag blir det en sväng på Solbacken på eftermiddagen, veckohandling står på schemat, och hinner jag in på Blomsterlandet är det ju en bonus :-) Jag behöver en rosenskära till en kruka på norrsidan och framförallt behöver jag komma ut! Jag var förvisso både på lassa och hos mamma i måndags, men två dagar i rad här hemma känns som en evighet, särskilt nu när Alice verkar ha trätt in i en ny fas, då hon är lite mer missnöjd på eftermiddagarna.

Konstigt nog är det skönast att ha något att göra då, tiden går lite fortare. För några veckor sedan blev jag bara mer stressad om jag var bland folk när hon gnällde. Fast hon gnällde ju aldrig. Hon verkar gilla att både åka bil och kundvagn :-)

Så, nu ska jag plocka ur diskmaskinen och kissa innan lillan vaknar. Lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar