torsdag 27 juni 2013

Rutiner...

Ja, inte är det lätt att försöka förstå varför lillan gastar så till den milda grad på kvällen. Vi har uteslutit magont, överstimulans och övertrötthet, kan det helt enkelt vara så att hon bara inte vill sova? Men kan det vara så redan vid hennes unga ålder? Nåja, vi har nog hittat en strategi som verkar fungera någotsånär, hon skriker i max 10 minuter, sen somnar hon i famnen. Det blir tusen frågor till distriktssköterskan på måndag angående sömn och rutiner. Kanske har hon nån bra idé.

På måndag har Alle tagit ledigt för att följa på bvc, och sen gör vi ett efterlängtat stadsbesök på tu (ja, lillan ska ju med, förstås ) man hand. Jag måste köpa solglasögon, leggings, trosor, mascara och göra ett besök på apoteket för att fylla på förrådet. Har jag tur kanske jag även hittar ett par nya skor, mina joggingskor håller på att ha sett sina bästa dagar och jag går ju i genomsnitt 5 km per dag. Skavsår deluxe liksom.

Jag rensade en del ogräs igår, och klippte bort skräpet från tulpanlökarna och vips så blev rosenrabatten...tom. Det var ju bara tre av fem rosor som överlevde vintern, men de var inte heller planterade efter konstens alla regler. Så jag ska köpa två nya rosor, köpa ordentlig rosjord och gödsla och vattna nå jävulskt. Så kanske jag kan få mitt hav av rosor inom nått år iallafall.

Nä, nu verkar det som att lillan är på väg att vakna för en sista slurk för kvällen.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar