söndag 2 juni 2013

Helg igen!

Det är intressant med bebisar. När vi gått här och trott att hon sovit för mycket på dagarna och därför varit gnällig och svårsövd på kvällarna, verkar det som om vi tänkt helt fel.
Nu har hon sovit i våra ögon MYCKET dagtid i två dagar, och varit en mycket mer glad och nöjd Alice hittills! Hoppas det håller i sig ett tag nu.
Tycker dock fortfarande att det är jobbigt i mammahjärtat att lägga henne i sovrummet då vi sitter i vardagsrummet. Jag inbillar mig att hon blir mer ledsen om hon vaknar och vi inte är där. Men så länge vi kommer direkt så är hon nog trygg ändå. Det är väl en vanesak.

Nu har vi äntligen kommit oss för att mäta upp hur mycket sten vi kommer att behöva till grillplatsen. Till veckan är Alle ledig torsdag till söndag, så på fredag ska vi åka och inhandla lite material. Ska bli så skönt att äntligen komma igång!

Jag har äntligen planterat i blomlådorna under köksfönstrena, det blev vit och rosa petunia, och silvernjurvinda. Har även piffat upp rabatten under med lite ny jord och gödsel, så nu är det bara för fotblad och hosta att växa!

Jag har verkligen uppskattat regnet som kom igår och idag, värmen blir nästan för påträngande. Är lite inne på att göra en trevlig sittplats och någon mysig plantering på norrsidan också, där det är svalt och skönt både för mig och lillan.
Ännu ett projekt. Som vi troligen inte kommer att dra igång det här året.

Men det känns helt okej, Alice är ju bara bebis en gång. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar