lördag 22 juni 2013

Uppdatering

Midsommaraftonen firades i lugnets tecken i farmors stuga ute i Södra Sillskatan. Jag har längtat efter surströmming i flera månader och nu blev det äntligen läge! Sällskapet bestod av Mariann och Peter med familj, och mina föräldrar. Det känns faktiskt ganska skönt att slippa vakna morgonen efter med baksmälla deluxe, men förkylningen kunde ju hållit sig borta iallafall.

Jag har fortfarande inte kommit igång med övningarna, men känner att ha skulle behöva det, då jag börjar ha mer och mer ryggont.
Jag promenerar minst 40 minuter varje dag, nu känns det som om jag fått in en bra rutin och jag tänker göra det till en livsstil, det sägs att det tar tre månader. Och jag har inga tankar på att ge upp nu!
Viktnedgången har stått ganska stilla, men jag hittade roten till det onda; för lite mat. Nu hoppas jag att det visar lite resultat på vågen på måndag, har gått med i Viktklubb och äter numera alla mina kalorier.

Lillan verkar också ha hittat en rutin. Nu har hon en långsovning på eftermiddagen, hon kan sova i upp till 2,5 timmar i ett kör, och idag då halsontet och orkeslösheten håller mig stången, är det ganska skönt.

Så när jag piggat på mig och vädret tillåter, kanske jag kan spendera lite tid i trädgården, vilket jag inte hunnit göra på ett tag. Jag ska gräva upp hostorna ur grusläggningen och sätta dem i krukor och ha vid grillplatsen, köpa jord och jordförbättra i stora rabatten, samt köpa bark och fylla på där det behövs. Så småningom. Men semestern har ju inte ens börjat än. Och Alle ska ju vara hemma i sex hela veckor. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar