torsdag 22 augusti 2013

Växer så det knakar. ..

Igår skrev jag ett mycket jobbigt inlägg här i bloggen. Som jag valt att inte publicera, då det skrevs i stundens hetta. Så att säga. Men skönt att skriva av sig. Jag har börjat få galna PMS-besvär (psykiska sådana) sedan Alice föddes, igår ville jag bara inte finnas till överhuvudtaget. Jag ska göra lite research på nätet och se om det finns något man kan göra åt saken. Typ äta nån vitamin eller nån särskild mat. Kom bara inte hit med någon antidepressiv medicin.

Alice verkar växa mycket nu, hon äter som en hel karl och sover mer än vanligt. Nu måste jag nästan lägga undan ett plagg i strl 62 varje dag. Jag förbrukar dem eftersom, så jag kan suga ett tag till på synen av de fina, oanvända kläderna i strl 68 i garderoben. På söndag är det klädbytardag i Drängs, hoppas på att hitta lite mer fint där. Hon behöver neutrala leggings, en tjockare kofta och en höstjacka, framför allt, då jag bestämt mig för att sälja vidare skaljackan från Po.p jag vann på Tradera. Jag vill hellre ha en mjuk, följsam vindfleece, då hon ändå mest ligger/sitter i vagnen. Bekvämare, tänker jag mig.

Jag har för övrigt kapitulerat i frågan om en tv i sovrummet. Jag har ju LOVAT mig själv dyrt och heligt att en tv aldrig kommer in i sovrummet. Men faktiskt. Kan ju vara mysigt på helgmornar när Alle är hemma. Och skönt på kvällen om Alice varit svårsövd. Då hamnar man alltid i sovrummet ändå av ren utmattning. Så det kan bli en tidig julklapp till oss från oss :-)

Nä, nu höll jag nyss på att somna med mobilen i handen...
Och det toppar vi med ett gulligt bakhuvud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar