tisdag 3 september 2013

Sedan sist...

Idag kände jag för första gången en viss längtan tillbaka till någon form av arbete. Det är inte utan att jag ibland avundas min sambo som får umgås med vuxna människor minst åtta timmar per dag. Mest saknar jag arbetskamrater, men också arbetet som sådant.
Jag älskar att vara mamma och vara hemma med Alice och jag är ändå rätt bra på att roa mig och henne, och vi är sällan bara hemma, men visst skulle det vara skönt att få göra något annat ett par dagar i veckan iallafall.
Samtidigt vill jag verkligen ta vara på den här tiden när hon är liten, den är ju så kort!
Nåja, jag kan gott längta efter att jobba, minst sex månader till ;-)

Vad gäller viktnedgången, står den just nu still. Jag har fallit för diverse frestelser, vilket leder till sug efter ännu mer frestelser. Eller kanske snarare ätit sådant man "borde" äta när man har fredagsmys ( på en tisdag?!?) fast jag egentligen inte varit sugen. Belöning? Och lite syndommignärjagharPMS. Igår tog jag tag i saken igen, vill ner 4 kg innan dopet, det borde jag fixa! Lägger på promenader och undviker allt jag inte ska äta. Allt jag inte mår bra av att äta, helt enkelt.

Jag har gjort klart årets höstplanteringar. Fattas bara tre växter på södersidan för att ersätta pelargonerna och att inhandla och plantera några vårlökar ( är såå sugen på massor med krokusar! ) sen får det bli höst om det vill. Vemodigt, men älskar ändå att kura ihop under en filt i soffan och tända ljus på kvällen.

Nu ska jag följa min lilla dotters exempel; ZzZzZz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar