måndag 22 april 2013

Sedan sist...

När jag skrev det senaste inlägget i tisdags, kl. 16:33, hade jag ca 8-10 minuter mellan värkarna,  och fattade inte att jag hade just värkar :-) Jag trodde att de skulle skicka hem oss igen då vi kom på förlossningen vid 22:30 och jag hade 5 min mellan värkarna, men jag var visst öppen 3 cm och hade etablerat värkarbete, så kan det gå! 07:44 kom lillgumman till världen, efter ca 20 minuters krystande, helt klart den häftigaste upplevelsen jag haft, vilken kraft som finns i kroppen!

Så nu är vi hemma och myser och lär känna vår lilla Alice, just nu sover hon så gott i vagnen efter en för mamman och pappan välbehövlig promenad. Alle ska vara hemma till den 6:e maj, det känns skönt, då kanske vi fått in lite rutiner, just nu äter och sover hon omvartannat, men man börjar ana ett mönster iallafall. 

Jag gick årets första vända i trädgården igår, och såg att både tulpaner, allium, kungsängslilja och sommarsnöklocka är på g upp, och New Dawn-rosen har klarat vintern medan äppelträdet är älgtuggat. Längtar efter solvarma dagar!

2 kommentarer:

  1. Grattis igen till er fina lilla Alice! Hoppas allt gick bra (vilket det ju verkar ha gjort). Hur upplevde du förlossningen (personal osv)?

    Längtar tills vår lilla sessa bestämmer sig för att komma ut också, är så less på det här nu.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! :-) :-):-) Jag hade en jättebra upplevelse, personalen var helt fantastisk och mycket lyhörda! Läkaren som lade eda:n var lite brysk och opersonlig, men då var jag ju hög på lustgas, så det bekom mig inte:-) Barmorskorna (hade först Åsa, sen Kerstin efter skiftbytet) peppade mig hela vägen och var verkligen underbara!

    Jag hoppas du får en lika bra förlossning som jag, skulle göra om det anytime!

    SvaraRadera