måndag 29 april 2013

Vänjer man sig någonsin?

I natt var lillan bara vaken två gånger, med ca tre timmars mellanrum och jag fick faktiskt sex timmars sömn. Inte sammanhängande, men vad kan man väl begära? Problemet är att jag har lite svårt att sova på dagarna då hon sover. På förmiddagen är jag för pigg och pysslar på med allt annat än att vila, och på eftermiddagen blir det ofta en promenad och lite trädgårdsbestyr medan hon sover i vagnen. Sen ska man ju försöka pricka in att äta ibland också.

Jag som alltid varit ganska styrd av mat-och sovvanor har alltså lite bekymmer nu. Man anpassar sig väl så småningom, men just nu resulterar detta i att mina kvällar ofta är lite jobbiga. Det kanske blir bättre när Alle börjar om att jobba, då har jag ju inget val. Då är det bara att sova när hon gör det, jag får ju inga andra chanser.

Att jag dessutom känner mig lätt lappsjuk gör inte saken bättre.  Det är en evinnerlig tur att Alle är hemma än, så jag har en vuxen människa att prata med så länge vi inte har koll på några rutiner, och därmed helst är hemmavid. Samt att jag orkar ungefär ingenting om jag inte fått äta och sova ordentligt.

Det blir säkert bättre med tiden, men just nu är jag både rastlös och orkeslös. Tur att jag har världens mysigaste tjej och världens bästa sambo här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar