måndag 15 april 2013

Vecka 40...

Nä, men det där med att bara sitta i soffan passade mig inte riktigt. Resulterade i fyra dagars ryggvärk. Men jag har till slut kommit på att om jag ligger på höger sida så slipper jag den förhatliga låsningen mellan skulderbladen. Skönt.

I helgen har jag och sambon uträttat lite smått och gott här hemma, städat förrådet, förberett för grovsophämtningen och avslutat mitt lilla projekt som jag till slut insåg att jag nog inte skulle fixa själv. Jag fick mig en liten tankeställare i torsdags, då jag bröt ihop fullständigt av utmattning, så nu påbörjas inga projekt, och visst kliar det i fingrarna men nu är det färdigsprunget på stan och på loppisar för ett tag framöver. Jag ska försöka få mig ut på kortare promenader istället, nu är det ju faktiskt plusgrader och bar asfalt!

Jag har som glömt bort lite att jag faktiskt fyller år på fredag, fokus ligger kanske på något annat, men fick iallafall ett par MYCKET efterlängtade badenbaden-stolar igår, i härligaste turkosblå färg, så i dem hoppas vi kunna spendera många timmar i sommar medan bebis förhoppningsvis sussar gott i vagnen :-)

Nu träder vi alltså in i vecka 40 och bebis är beräknad att anlända på söndag, vilket jag inte tror blir fallet, men tanken finns ändå där, att det kan ske precis närsomhelst. Jag har i ärlighetens namn lite svårt att föreställa mig att vi snart är föräldrar, att det snart kommer att ligga en liten myspropp i vagnen som står i barnrummet och väntar.

Nu ska jag ta en liten promenad innan det utlovade regnet sätter igång, men rackarns vad det ska gå undan med snösmältningen nu!

Projekt "sätta upp tavellister och tavlor" avslutat!

Projekt "sätta upp hyllor i köket" avslutat! Nu vill jag bara måla tak och lister,
byta kakel och bänkskivor och tapetsera om...

Ett riktigt "gladfönster"!

Fullt utslagen rosenpelargon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar