fredag 12 april 2013

Slutkörd...

Det är fruktansvärt jobbigt att jag faktiskt idag har energi i kroppen, motivation i huvudet och lust i hjärtat att pyssla på här hemma, och samtidigt veta att om jag drar igång något (exempelvis skruva ner och upp hyllor), så kommer jag innan jag är halvvägs att vara så trött och slutkörd att jag bara gråter.

Jag trodde inte att lite bullbakning med dammsugning i jäspauserna skulle ta så hårt på mig igår, men har man fått endast 4 timmars sömn och är höggravid med allt vad det innebär, så tar visst orken slut lite fortare än vanligt. Resulterade i en timmas hysteriskt gråtande då brandvarnaren gick igång samtidigt som jag hade bullar i ugnen och tilltänkt lunch i mikron. Sedan slog jag av telefonen, tog med mig en kopp kaffe, ett gäng tulpaner och en hög trädgårdstidningar och spenderade de följande 5 timmarna i solen på altanen.

Så med 9 dagar till bf, har jag bestämt mig för att ta dagen som den kommer, bara göra det som faller mig in för stunden, inte boka in någonting och bara gå hemma och ladda batterierna och strunta i alla andra och bara tänka på mig själv.

Sådeså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar