tisdag 2 april 2013

Underkänd!

För första gången gick jag inte klockrent igenom besiktningen hos barnmorskan. Blodtrycket var 144/86, vilket är klart i överkant, men inte alarmerande. Än. Har inte haft så högt blodtryck sedan jag var kraftigt överviktig för typ 8 år sedan. Och mitt blodvärde har sjunkit till 119! Jag som har legat på mellan 126 och 139 tidigare.
Så nu blev ordinationen vila en timma på förmiddagen och en timma på eftermiddagen (jag döööör så tråkigt!), en liten promenad varje dag, dra ner på salt, dricka vatten och äta kött, broccoli och leverpastej. Ball.

Jag känner ju själv att det barkar iväg, är mer trött (fast vägrar erkänna det och går på i samma tempo tills jag antingen blir förbannad på allt och alla i min omgivning eller börjar grina), svullen om både händer och fötter, och matvanorna (ja, ni vet ju kladdkakehistorien) är väl inte de bästa då suget efter mackor och choklad är större än suget efter typ...mat.

Så nu bokades det in två extrabesök med urinprov och blodtryckskontroll, med en påminnelse om att hålla ett öga på plötsliga svullnader, huvudvärk och ont i övre delen av magen. Är inte sugen på havandeskapsförgiftning.

Tycker att bebisen kan komma ut istället ♡♥♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar