söndag 26 maj 2013

Helgen ♥

Var egentligen träningsdag igår,  men vem vill ligga inne och pressa när man kan vara ute i trädgården? Alice sov ca en kvart ute i vagnen medan jag hann tvärslänga ut lite ny jord i rabatten. Inte lätt att hinna med det man tänkt alla gånger! Promenaden uteblev också, så jag ser gårdagen som veckans vilodag.

Svärmor och svärfar bjöd på grillat till middag igår, med tillhörande supersmarrig efterrätt, så någon kalori extra blev det. Jag har dock bestämt mig för att fokusera på att komma igång med träningen först, sen kan jag börja  tänka på maten. Annars tappar jag bara motivationen om det blir för många förändringar på en gång.

Imorse blev det däremot en längre promenad nere vid vattnet i solen. Körde några övningar ur boken i kväll också, men fick en märklig huvudvärk (spänningshuvudvärk, högt blodtryck, vätskebrist?) så jag vilar resten av kvällen.

Både mina och lillans rutiner var åt skogen igår, sov på tok för länge, och nej, det var inte värt det när allt kom omkring. Skönt att Alle är hemma, men vi måste försöka hålla oss till de få rutiner vi har ändå. Idag var vi åter till ordningen, och det känns mycket bättre!

Har fått fira min första mors dag, den har varit underbar såhär långt. Fått ett äppelträd och Dan Browns nya bok, och imorse fick jag sovmorgon :-) Gofika hos mamma och pappa och chips och film ikväll avslutar denna härliga helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar