onsdag 18 september 2013

Skönt!

I natt har jag faktiskt fått sova. Alice vaknade vid 01:45, åt och sen fick jag iofs söva om henne i vagnen, men då sov hon till 05:30, då började hon stöka på, så jag tog henne till vår säng. Sen sov hon till 07:00 och åt frukost då. Hurra! Dessutom åt hon igen vid 9 innan hon sov förmiddag. Ska försöka följa Louises råd och ge henne mer på förmiddagen, så kanske hon äter mindre på natten. Dock verkar hon ska långsova nu på förmiddagen ändå, vet inte om jag ska väcka henne? Nä, idag får hon sova, ett framsteg i taget :-)

Har äntligen fått tummen ur och planterat om sticklingarna jag tagit av mina Mårbackapelargoner och plantorna jag fick av Karin. Skulle behöva ge alla växter lite ny jord, men de får gott sjå sig till våren. En stackars försummad Hibiskus fick också större kruka och ny jord, och flytta till köket. Nu är ju bara frågan hur jag ska få plats med julblommorna jag ska ha sen. Tror att några pellisar får flytta ut i garaget då.

Idag har jag just inga planer, skulle behöva handla lite och gå på apoteket, så det kan bli en sväng till Solbacken efter lunch. Är bara enormt tacksam över att jag inte känner av min PMS idag. Kanske för att jag fått sova hyfsat bra, kanske för att jag varit beredd på att det ska bli ett helvete den här gången också. Fast än så länge är det lugnt. Hoppas det håller i sig :-)

Oj, galet långt inlägg, nu ska jag bara vara en stund :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar