söndag 11 maj 2014

Dagarna rullar på

Och jag ser fram emot varje ledig dag, varje kortdag. Aldrig har jag då haft sån ångest inför mitt arbete. Jag måste försöka tänka positivt, annars kommer jag aldrig orka jobba de 5 veckorna som är kvar till semestern. Jag försöker ta vara på varje minut hemma med min familj. Det ger mig energi att stå ut de längsta dagarna.

Usch, så nedstämd jag låter. Så illa är det nog inte. Men det är klart, det vore lättare om jag visste var jag ska jobba i höst. Och om det var varmt och solen sken varje dag :-)

Vi hoppas kunna börja måla uterummet snart. Jag är lite i valet och kvalet hur det ska inredas sen. Har ju haft lite gammaldags stil därute, men nu känner jag att det mest praktiska nu då man har barn, är att hellre ha det färgglatt och lättsamt. Jag har en liten tanke om hur jag vill ha det, men behöver brainstorma, mäta och fundera lite till.

Sen ska vi ju gräva en damm i sommar, är det tänkt. Dammduk och pump har vi, men det återstår grus, sten, torvblock, jord och växter. Ja, vi får se vad vi hinner, orkar och har råd med. Vi har ju en resa att se fram emot också :-)

Nu tittar solen fram, Alice sover så gott i vagnen ute på altanen. Funderar om jag ska lägga mig i en baden-baden och lapa lite sol. När hon vaknar ska det intagas glass utomhus till mellis :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar