torsdag 22 maj 2014

So little time...

Att börja jobba heltid direkt efter mammaledigheten är kanske den sämsta idé jag någonsin haft och genomfört. Ser alla härliga bilder på Instagram av folk som njuter av vädret med långa promenader/cykelturer, luncher på stan, mysmiddagar på restaurang med barn och allt och jag känner att jag varken har tid eller ork för något annat än att vara hemma med familjen.

Kvällarna spenderas i soffan framför tv:n (eller i uterummet där det målas friskt) och jag försöker ha lust och ork och inspiration att gå ut i trädgården och klippa bort fjolårets blomställningar och vattna äppelträden eller måla lite småmöbler. Men det känns just nu övermäktigt.

Det ska bli så skönt med semester, och nästa ställe jag placeras på ska inte få ha mig 100%. Om jag inte får jobbet jag sökte i förrgår. Det är ett dagtidsjobb. Så skönt det vore. Måndag-fredag, kvällarna lediga. Fantastiskt.

Nu ska jag ta hand om min febriga lilltjej ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar