torsdag 15 maj 2014

Invägning imorgon

Jag har inte en jättebra magkänsla. Tror inte det försvunnit mer än max 3-4 hekto. Jag har slarvat en del i veckan. Eller snarare vräkt i mig mängder av 0-ProPointslivsmedel. Typ bär och frukt. Blir lätt att man glömmer att det också innehåller kalorier. Sen har det nog blivit lite för stora portioner.
Men jag hoppas på -0,7. Då har jag nått en vikt jag inte haft sedan sommaren 2011. Det vore ju fantastiskt, och en sporre att fortsätta, att inte ge upp.

Jag mår ju bra av den här maten, att ha kontroll över vad jag stoppar i mig. Jag får unna mig gott på helgerna, men med måtta, precis som det ska vara. Visst finns suget att trycka en hel chipspåse eller åka på Hemmakväll och köpa obscena mängder godis. Men jag vet ju hur jag mår sen. Både psykiskt och fysiskt.

Ikväll unnar jag mig faktiskt lite jordgubbar, hallonsorbet och en bit mörk choklad ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar