måndag 8 september 2014

Det tar sig.

Mitt första intryck av min nya arbetsplats visade sig vara inte fullt så bedrövligt som det verkade. De flesta är riktigt trevliga, men det är nog tur att jag är en sån som tar lite plats och vågar ta för mig. Och att jag inte är rädd för nya situationer.
Idag har jag jobbat på riktigt hela dagen, och det har gått över förväntan. Pensionärerna är verkligen fina, några är lite speciella, men inte så man gruvar sig för att gå dit. Och hittills har jag inte gått vilse en enda gång!

Sen verkar jag ha fått en chef som passar mig, som jag får klara direktiv av och som tar sitt ansvar. Även om det innebär att det är hon som får skiten i slutändan. Tycker uppriktigt sagt om henne!

Lämningarna på föris har gått jättebra de sista dagarna; Alice har varit ledsen men inte panikslagen och hysterisk. Och jag grinar inte heller, jag vet ju att hon trivs!

Så nu när allt annat börjar komna på plats, börjar det vara dags att ta tag i mig själv igen. Sockersuget är helt out of control, jag har inte orkat cykla som jag velat, och den här äckliga förkylningen var inte kul. Nu är det bara lite snor kvar, så jag räknar med att kunna träningscykla på torsdag, ska jobba två kvällar på raken först. Och jag hoppas att de bra matvanorna följer med träningen. Jag vet ju hur jag funkar.
Nu ska jag sova Zlatan, så sjukt tråkig sport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar