lördag 20 september 2014

Framsteg!

Ja, det händer ju väldigt lite om man inte gör något. Så nu har jag bokat ett möte med en studie-och yrkesvägledare på CV den 2/10 kl. 14. Det är med blandade känslor, jag är lite rädd att börja plugga, det är ju 10 år sedan sist, och jag har alltid sett mig själv som allmänbildad och lättlärd, men tänk om jag inte är det längre?
Att ha ett arbete där man oftare går på känsla och sunt förnuft istället för att använda hjärnan, kanske är fördummande?

Jag hoppas att jag inte tar mig vatten över huvudet om jag bestämmer mig för att plugga. Att jag inte tar en utbildning som är för svår eller för tidskrävande. Jag behöver inte nödvändigtvis bli något de närmaste åren, bara ändra min nuvarande känsla; att jag inte duger till något annat än det jag gör. Och känner jag att jag bara vill läsa matematik ett halvår till att börja med, så känns det okej.

Motionscykeln fick arbeta igår, om än bara 20 minuter. Det var skönt att svettas igen! Ikväll ska jag unna mig lite gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar