fredag 3 maj 2013

Växer så det knakar!

Vi var och besiktade lillan idag, det värmer mammahjärtat att hon gått upp nästan 400 (!) gram på en vecka :-) Nu väger hon 3630g och är 52,2 cm lång.

Det var mycket ångest och oro när jag ammade, jag var rädd att hon inte fick i sig det hon behövde. Och jag är så glad att vi i förväg hade köpt hem ersättning, när jag inte orkade mer. Jag känner också en otrolig tacksamhet till syster Anita på BB hemvård som gav mig insikt och modet att besluta mig för att sluta amma. Det ligger en hel del skuldkänslor i det här med amning och beslutet satt långt inne...

Man blir visst expert på att oroa sig när man blir mamma, jag var ängslig av mig tidigare också, men nu har man ju dessutom en till att oroa sig för. Det känns skönt att vi har en superfin distriktssköterska som man kan komma med de mest märkliga funderingar till. Att BB hemvård finns tillgängliga dygnet runt känns också betryggande. Det är inte så jäkla enkelt att vara nybliven förälder alla gånger, och hittills har vi fått otroligt fin hjälp från alla håll när vi haft funderingar.

Nu känns allt lite lättare, då man vet att hon växer som hon ska, så nu kan vi fokusera på att få in lite rutiner.

Hennes rutiner, alltså. Lillbestämmarn. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar