onsdag 22 maj 2013

Halvdant bättre än inget?

Ja, nu på förmiddagen lyckades jag medan lillan sov genomföra andra halvan av träningsprogrammet jag påbörjade i måndags. Tänker att ett halvt träningspass ändå är bättre än inget alls? Övningarna är lätta att lära sig, men tyngre att utföra än jag väntat mig. Jag kånkar trots allt på ca 15 extrakilon (och det är INTE muskler...).

Igår blev det en långpromenad, 45 minuter, boken rekommenderar att börja med 20 minuter, men jag har ju promenerat nästan varje dag i tre veckors tid redan. Och jag erkänner; jag ville kompensera för det halvt uteblivna passet i måndags (trots att jag även då gick en 25 min. promenad). Och idag blir det nog en liten också. Bara för att det är så fint väder. Men jag ska FÖRSÖKA att inte ta mig vatten över huvudet, jag vill inte tappa motivationen.

Alice verkar vara inne i en fas nu (är visst typiskt vid 5 veckor som hon fyller idag, hemska tider vad det går fort!), sover oroligt, kortare stunder, äter på konstiga tider med för mamman helt opassande mellanrum och är svårsövd på kvällen. Nåja, det är trots allt hon som styr och jag som följer. Än så länge...(moahaha!)

Blir en tur till Solbacken idag, lilla damen äter som en hel karl och det börjar sina i mammans kaffeburk, och ja, det kliar lite i planteringsfingrarna och jag skulle VERKLIGEN behöva jord och blommor till blomlådorna...

Och solen skiner idag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar