måndag 20 maj 2013

Starting it up!

Det var riktigt jobbigt att ta före-bilder. Jag är verkligen inte bekväm med hur jag låtit min kropp förfalla, inte bara under graviditeten, utan under ett par års tid. Startvikten är ca 15 kilo över min trivselvikt, jag kan väl i viss mån skylla på graviditeten men måste vara ärlig mot mig själv; chips, godis och för mycket stillasittande har gjort sitt till.

Jag inser att det inte kommer att bli lika lätt att gå ner i vikt den här gången som sist, för nästan 10 år sedan, då jag gick från 95 kg till 71 kg på 8 månader. Jag är inställd på att kanske gå ner 7-10 kg på ett år. Men framförallt rikta in mig på att bli en starkare och piggare mamma och sambo!

Jag hade tänkt lägga upp före-bilderna här i bloggen, men jag vet inte riktigt vilka som läser den, samt att jag lägger upp en del inlägg på Facebook, så jag avvaktar tills jag känner mig mogen eller tills jag har efter-bilder att jämföra med. (Lägger upp en bild på det finaste jag har istället ♥)

Nu hoppas jag att jag får (läs: tar mig) tid att utföra detta träningsprogram tre gånger i veckan. Att promenera är ju inga bekymmer, bara att stoppa Alice i vagnen, hon är ju så nöjd där!

Nu är jag tokmotiverad, ikväll får Alle mysa med vårt lillhjärta medan jag kör igång första träningspasset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar