tisdag 14 maj 2013

Trädgårdsarbete!

Lillan har haft en riktig sovardag, vilket inneburit trädgårdsbestyr för mamman. Började dagen med en promenad som sig bör, nu ska jag ju börja mitt nya, hälsosamma liv.
Hälsosam innebär väl även att vila och återhämtning ska få tid i min nya livsstil. Det är nog min största akilleshäl. Nu när jag dessutom har max en tredjedel av den tid till trädgårdsarbete jag hade innan Alice äntrade vårt liv, så måste jag sänka kraven. Idag tog jag mig ingen tid att vila, vilket känns ikväll.

Började som sagt med en promenad på 25 min, satte sedan igång att piffa upp jordgubbslandet, tömma blomlådorna på gammal jord, samplantera i 2 stora krukor och vända komposten. Åt lunch och började kratta norrsidan. Skönt att ha det halvgjort iallfall! Hämtade sedan upp sambon på jobbet och åkte och handlade. Kom hem, åt middag, hängde tvätt, tog en dusch och nu är lillan nattad och jag och Alle får lite egentid till hockeyn. Kommer att sova gott inatt!

Imorgon ska jag promenera igen. Och sen softa i solen på altanen i en badenbaden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar