söndag 12 maj 2013

Motiverad!

Nu har jag beställt Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor". Jag fick lite lätt skrämselhicka när jag såg bilderna från Elsas dop, jag tycker inte att jag känner igen mig själv. Utgångsvikten (innan jag blev gravid) var inte ultimat heller, så nu känns det viktigare än någonsin att börja ändra livsstil. Jag vill ju vara en pigg och stark mamma!

Tyvärr lever jag med en sambo som kan äta i princip vad som helst utan att lägga på sig märkvärt, då han har ett fysiskt krävande jobb (och tydligen en förbränning inte av denna värld), så jag måste vara lite hård mot mig själv vad gäller både träning och mat. Jag hoppas att jag nu kan hålla mig till träningsprogrammet och behålla motivationen hela vägen.
På fredag blir lillan en månad (redan, vad hände?!) och då tänkte jag börja så smått. Jag ska ta en startvikt och sätta upp mål och delmål, börja promenera och använda Runkeeper varje dag tills jag får boken och kan köra igång med träningen.

Känner mig tokmotiverad, nu ska kilona väck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar